ERZİNCAN HAVALİMANI

2010 yılı sonunda hizmete açılan havalimanı terminali özgün mimarisi, çelik taşıyıcı sistemi ile kent kimliğini pekiştirmiştir. Yapı 60 m’lik geniş açıklığı ile önemli bir çelik kafes uygulamasıdır. Bu özelliği ile yapıldığı yılın başarılı çelik yapılarındandır. Yapı LEED sertifika ölçütlerine göre yapılmış ve belgelendirilmiştir.

Taşıyıcı yapısı ve kenet çatı örtüsünün yapımı, tüm detay çözümleri ile birlikte POLARKON tarafından gerçekleştirilmiştir. Yapının izdüşüm alanı 16 000 m²’dir.

Yapının cephe kaplaması ile bütünleşen çatı kaplaması, kaset profiller üzeri metal kenetli sistemdir. Kaset sistem iç mekânda adeta bir lambri görünümünde ve pürüzsüz bir tavan niteliği oluştururken, özel kavis makineleri ile formlanan metal kenetli sistem ile dış kabuk yapıya mimarın ön gördüğü kimliği kazandırmaktadır.

Alanı yaklaşık 15.000 m² olan metal kenetli sistem çatı-cephe kaplamasının tüm aksesuarları alüminyum kompozit kaplama ile sağlanmıştır.

MÜŞTERİ GÖRÜŞLERİ

Son derece özel bir proje olan Erzincan Havaalanı Terminali inşaatımızın başarı ile tamamlanmasında projenin çelik konstrüksiyon ve kaplama işlerini üstlenen POLARKON'un önemli bir rolü olmuştur. Projenin her aşamasında özenli ve titiz çalışmalarından ötürü POLARKON'a teşekkür eder, başarılarının devamını dilerim.

Mustafa NASİF

SERA YAPI A.Ş. Şantiye Müdürü

Yapısal Sağlık İzleme Sistemi

Erzincan Havaalanı yeni İç Hatlar Terminal Binası, 2010 yılında inşası tamamlanarak hizmete girmiştir. Yaklaşık 9800 m2 alanı kapatan çelik üstyapı, Polarkon tarafından, inşasının ilk aşamalarından beri 2012 yılı sonuna kadar SANTEZ projesi kapsamında izlenmiştir.

Havaalanı binasının çelik üst yapısı, 15 adet gerinim ölçer ve bir ivme ölçer kurularak izlenmiştir. 15 gerinim ölçerden 6’sı seçilen iki kolon üzerine, kalan 9 tanesi ise ana kiriş ve makas sistemlerindeki elemanlar üzerine monte edilmiştir.

Bir eleman üzerine gerekli sayıda gerinim ölçer takılarak, eksenel yük kaynaklı gerinimler ile moment kaynaklı gerinimlerin birbirinden ayrı olarak incelenebilmesi sağlanmıştır.

Bunun yanında, her elemanın enstrümantasyonu, genel yapıya eklenmeden önce (yüksüz durumda) yapılmış, bu sayede hem mutlak gerinim değerleri elde edilebilmiş, hem de inşa sırasında elemanların iç kuvvetlerindeki değişimle takip edilebilmiştir.

SAP2000 programında oluşturulan yapı modeli üzerinde statik, aşamalı inşa ve dinamik analizler yapılmış, ve buradan beklenen değerlerle ölçülen değerler karşılaştırılmıştır. Ayrıca inşa sonrası dönemde uzun süreli izleme devam ettirilmiş ve yapı durumundaki değişimler takip edilmiştir.

TOP